Alla inlägg under januari 2011

Av elle - 31 januari 2011 16:59

http://www.recepten.se/recept/pastasaas_loevbiff.html#



Enkelt att laga och himmla gott alltså.



Av elle - 31 januari 2011 16:43

Hej hå.


Måndag, ny vecka med en stor dotter som har feber, 39 inatt och 38 nu på eftermiddagen. Så idag har vi bara varit inne. J och jossan gick iväg till Café Axelsson och köpte färska semlor nu på eftermiddagen. Så fick lilltösen komma ut en sväng iaf. Dem bokade även in en tvättstugetid på en gång. Fanns ingen förrens på fredag eftermiddag! Galet. Tur man har tvättmaskin här hemma i lägenheten. Alltid dåligt med tvätt tider där nere.


Imorron får jossan gå till dagis en sväng så hon får komma ut och leka av sig och träffa kompisar, Amanda lär vara inne imorron med. Tradigt.


Har tvättat och diskat endel.Tog en lååånnggg dusch också, skönt. :)

Ska snart laga mat igen... blir lövbiff i grädde + champinjoner och lök. Färsk pasta till det. Gott. :-)

Av elle - 31 januari 2011 00:13

Sovdags snart. Har kollat på Wallander med mannen min. Hade visserligen redan sett den filmen, men Wallander kan man kolla på hur många gånger som hälst. :-)

Amanda vaknade nyss, hon hade ont på ett ställe på kroppen där hon slagit sig i lördags, nu hade hon då legat konstigt i sängen på det stället, så då gjorde det väldigt ont. Kan ju bli så när man ligger konstigt.

Hon ramlade i en trappa i lördags i en gympasal när dem lekte jaga hon och några barn. Hon skulle springa uppför trappen och snubblade och ramlade på sidan och slog i höften. Så nu har hon ett fult svullet blåmärke där, vid höften. Svårt att röra sig i vissa snabba rörelser också.

Så hon får vara hemma både måndag och tisdag från förskoleklass. Imorgon är vi ju lediga pga att lärarna har utbildningsdag, men måndag får hon va hemma ändå å ta det lungt, dem har bad då i skolan och skulle ha med skridskor också, så lika bra hon får vara hemma den dagen... dessuom har hon ju feber nu (38 grader). Så imorron hade hon ju fått va inne ändå.

Stackars liten tjej. Hon har sånn otur jämt, gör illa sig hit och dit. Men hon är ju aktiv så det hänger väl ihop. Får se hur blåmärket är imorgon, om hon fortfarande hade jätteont imorron kväll skulle vi kontakta läkare sa dem på sjukvårdsupplysningen. (Ja vi ringde dit igår om blåmärket o så.)...


Nej nu ska jag krypa mot sängen, har sån hemsk mensvärk! BLÄ!

Av elle - 30 januari 2011 18:23

Hej hå...


Skön dag. Bara slöat samt plockat undan ALLA julsaker vi hade kvar. Himmla skönt att få bort det. Eller hm, jag har iofs julgardiner kvar uppe, men dem är inte så jättejuliga, passar typ nu också dem är bara vita med rött mönster, men dem ska bort nu i veckan bara jag får tvätta dem andra som ska upp sen.

Skönt att få bort allt juligt.


Nu är barnen i badkaret, de har nyss tvålat in sig o duschar en liten stund till nu, sen ska vi käka hämtmat. Ingen av oss orkade laga något. Slödag. :-)


Amanda har feber, 38. O jossan hade nån lite förhöjd temp hon med men inte mkt, dock har hon varit kall om händerna idag så det är väl något på gång.

Tur vi är lediga imorgon med, skola+fritids och dagis har stängt pga utbildning...


Mamma ringde i eftermiddag o hörde hur de va med oss.. hon hade tänkt ringa tidigare på förmiddan för å kolla om vi skulle med till sjön o fiska+grilla korv. Men hon gjorde inte d, o det hade väl varit tur för när de kom till sjön så började det blåsa och blev mulet på en gång, så då är det ju inte så roligt ändå.

Dem var bara där en stund, är ju skönare om det är fint vinterväder.

Sa att vi får följa med en annan gång, det är ju så skönt där ute på sjön (ja vintertid med).


Nej nu sak ajg ta hand om blötdjuren i badkaret som ropar...


Ha en skön kväll.

Av elle - 30 januari 2011 02:09

Hej hej.. har rätt nyligen kollat på film med mannen min. Såg den nyaste Recident Evil. Den va helt okej. Se den om ni sett dem andra "Evil" flimerna.


Skulle käka godis till filmen men min hals o mun ville inte det. Får knappt i mig nått så på måndag om det är såhär blir det nog doktorn.

Vi som köpte en massa smågodis på Asgott i stan, barnen fick också, en varsin påse såklart, de kollade också på film på lördag eftermiddagen o mumsade godis.


Nu ska jag se om jag kan få sova någon timma, jobbigt när man inte kan svälja.


Natti natti

Av elle - 29 januari 2011 02:24

Mitt första inlägg här, inlägg nummer 1 alltså. (som rubriken)... :)


Jaja, mitt i natten är det och jag borde gå och lägga mig typ NU, jag som är så förkyld också, har superont i halsen och i öronen. (Men öronen värkar bara ibland!?) Min stora dotter sa ikväll att hon hade ont i örat och huvudet, så vi får väl se vad de blir av det om hon blir sjuk eller inte hon frös också, inte likt henne.


Lördag nu, skönt. Ska troligen in till stan imorron efter innebandyn. Min man spelar innebandy på lördagar på förmiddagen.

Jag skull med vilja göra någo, utöva nån sport alltså, behöver det för mig. Funderade faktiskt på skuash (stavning ingen aning???) man slår en liten boll mot en vägg och så ska ens motspelare försöka slå tillbaks den till dig... man använder sig av ett racket som ser ut som typ badminton racket.

Jag tycker det ser kul ut allafall.


Nä nu ska jag väl dra mig till sängen så man orkar upp nån gång imorgon...hehe.


Hörs.

Tidigare månad - Senare månad

Foto på mig

  

Presentation


Glad och positiv tvåbarnsmamma vid namn Ellinor. För närvarande är jag CA 30 år. :)
Pluggar, är med familjen och träffar vänner... :-)
Gillar allt möjligt, djur o natur, sport, data, film, kläder mm.
Kämpar med att gå ner i vikt.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik

morsans Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards