Alla inlägg den 12 februari 2011

Av elle - 12 februari 2011 15:22

Jahap... då är J på väg till Akuten... Han gjorde sig illa på innebandyn idag, i rygg o nacke. Får se vad dom säger där... han ringde till 1177 efter vi ätit lunch, o de skulle skicka en remiss till Akuten i stan. Och ja, det är väl bättre att kolla upp kanske, men kan ju va nån allvarlig muskelsträckning eller nått...

men han får skylla sig själv denna gången med, hittills han som står för sina egna skador... för nått år sen blev han ju gipsad i handen o upp till armbågen...då hade han slagit knytnäven allt va han hade i väggen...bara för att han blev arg när han spelade. suck. Hett temprament??...jaaa kan man ju typ säga.


Jag blir mest irriterad att han gör illa sig själv när han blir arg! Bara för att det går dåligt... Det drabbar ju oss alla, då när han gjorde det med handen blev han sjukskriven i 3 månader, för att de blev nån spricka i handen. Och med hans jobb går det inte att jobba med det.


Nåja, får se vad dem säger om det där nu då, borde inte va revbenen iaf för då skulle han väl typ skrika av smärta när han rör sig o inte kunna köra bil heller?!

Ja, man kan ju hoppas det är nått lindrigt iaf som går över snart. För inte är de kul att ha en sur man hemma som har ont....  hehe.


De tråkiga är ju också att vi inte kom ut idag då, måste ut imorron, även om det nu inte kan bli nån pulkaåkning med barnen får vi lov att ta en promenad. Allafall jag och ungarna. Så synd att kasta bort dessa fina vinterdagar. :(

Ska nog se om mamma vill följa med på promenix imorro med ungarna om inte mannen kan.


Nä nu ska jag slänga in lite mer tvätt i tvättmaskinen, o ta hand om disken från lunchen. Åt förresten korv o stuvade mackaroner...tja, går an ibland. :)



Av elle - 12 februari 2011 02:39

Ja just nu känns det rätt bra faktiskt, med det mästa.

Förkyldningen har nästan helt gett sig. Skönt. Är bara lite trött o seg fortfarande efter det, men just nu förstår man kanske varför jag är trött för kl är ju20 i 3 på natten...hehe, ska snart gå och lägga mig, jag va bara tvungen att sitta uppe en stund och softa...som vanligt. Men jag behöver det, en lugn stund ensam, o det blir det ju enklast på natten. :)


Vi åt tacos ikväll. Gott. Jossan (lillpluttan) var dock så trött så hon ville inte äta så mkt utan gå och lägga sig istället. Stackars liten då så trött hon blev.


Mamma ringde också och frågade om vi hade tagit oss fram till skolan imorse. :)

Jodå det hade vi ju, gick ju rätt bra ändå faktiskt.... hon berättade att min pappa hade fått vända på deras gata för att åka andra hållet för att komma ut från gatan när han var på väg till jobbet i morse...

Och jag sa att ja john fick köra i 60 på E18 i morse för att komma till jobbet...

Men det verkar ju vara värre i Stockholmsområdet, eller så tror dem där att det är värre bara...hehe, nä skojja bara.


Nåja, vi fortsatte att snacka lite på telen, o sen skulle vi äta, o dem med. Ska höras under helgen beroende på väder så ska vi ev ut på Vågsjön.

Vi får se hur d blir. Imorron ska John städa hos Emmy iaf (ja han gör de en gång i månaden), få se om ungarna följer med han dit då eller hur dem vill göra... Amanda vill säkert leka med nån kompis. Och jag lär tvätta lite och sånnt som vanligt. ..... nej nu är det natti natti... ha de gott

Tidigare månad - Senare månad

Foto på mig

  

Presentation


Glad och positiv tvåbarnsmamma vid namn Ellinor. För närvarande är jag CA 30 år. :)
Pluggar, är med familjen och träffar vänner... :-)
Gillar allt möjligt, djur o natur, sport, data, film, kläder mm.
Kämpar med att gå ner i vikt.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2011
>>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik

morsans Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards