Alla inlägg den 5 februari 2011

Av elle - 5 februari 2011 23:09

Imorgon ska jag baka några sånna här, har jag tänkt. Hoppas lusten finns kvar imorgon med...hihi


Recept;

Ostfrallor. Mmm

Det här behöver du :
50gram smör
4 dl vatten
50 gram jäst
200gram philadelfiaost
2 msk ljus brödsirap
2 tsk salt
8-10 dl vetemjöl

GÖR SÅHÄR :
Smält smör & häll på vattnet, ljumma till 37 grader. Smula ner jästen i en degbunke, tillsätt degvätskan och rör ut jästen. Tillsätt resten av ingredienserna och sist mjölet. Arbeta degen slät & smidig. låt jäsa under bakduk ca 30min. Ta upp degen och rulla ca 30st avlånga bullar, lägg på plåt & låt jäsa ytterliggare 30min. Grädda i mitten av ugnen ca 10min på 225 grader.

Av elle - 5 februari 2011 20:02

Usch.... detta vart bara en skitdag. Enda nöjet var den långa sköna duschen före lunch. .. Gnälliga och bråkiga barn, en make som var dålig i magen och inte ville(kunde) äta mat, så de va inte nå roligt att laga något gott heller, blev pizza för mig och barnen nu ikväll, så tråkigt.

Jossan, lilltjejen, har ritat på tv skärmen med tusch..........!!!!!!!!!!

3 långa sträck mot höger sida, ganska mkt i mitten........... uäkkk!!!!!

Sen ritade hon på sig själv också på knät. Fy tusan, jag blir så irriterad!!


Nä fy denna dag går enkelt att glömma..... eller inte, när man ser sträcken på tv'n varje gång man är på bra humör......då blir man väl lack igen!!! 


Och feberfri är hon inte än heller, jossan, 38 grader idag. Hon har haft feber sen i Onsdags nu mellan 39-40 grader, är dunderförkyld också samt luktar illa ur munnen nu så det är troligen ett virus hon har...det luktar så. Blir doktorn på måndag. Eller om vi tar och ringer 1177 imorron så vi får komma till jourdoktorn.


Bah!! Ingen rolig helg. Och trött på att sitta hemma är jag med, hela veckan och förra helgen och denna helgen med, med sjuka barn....bläää!!!!!!


Märks det att jag är irriterad??? Jag måste få komma ut imorgon allafall. Själv, utan barn! Blir nog lugnast så....

Amanda ville kolla om en kompis är hemma imorgon, så det gör vi efter lunch.


Nä blä....... jag hoppas alla är friska nästa helg så man får göra något roligt och kanske hälsa på vänner och familj, skulle vilja ut på sjön också om det är fint väder. Hänga där lite och grilla korv o ev fiska. :)


Men det ärdå det, nu ska "skitkottarna" i säng, bums!

Av elle - 5 februari 2011 01:51

Nej men usch!


Jag är uppe än! Måste gå och lägga mig NUUUU... fattar inte att jag är uppe så sent varje natt i princip. Men jag älskar de sena kvällarna och lugnet. Och jag har typ alltid varit en kvälls/natt människa, även när jag var mkt liten. Min mamma berättade att när jag var liten och t.o.m sjuk med 40 graders feber så kunde jag vägra sova och vara vaken i 16 timmar i sträck!!

Ja jösses.


På Söndag blir det att köpa en webcamera. Har sett en för 300 kr som får duga, for now, den jag har i datan går inte att använda. Är bara bäcksvart fast man har taklampan tänd i det rummet man är i... Tror inte det är nåra inställningar eller så heller, den är bara kass. 

Ska ha den så jag kan snacka med lillsyrran nu när hon är i Australien.


Natti natti

Tidigare månad - Senare månad

Foto på mig

  

Presentation


Glad och positiv tvåbarnsmamma vid namn Ellinor. För närvarande är jag CA 30 år. :)
Pluggar, är med familjen och träffar vänner... :-)
Gillar allt möjligt, djur o natur, sport, data, film, kläder mm.
Kämpar med att gå ner i vikt.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2011
>>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik

morsans Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards